Wij helpen bedrijven en werknemers ook ONLINE succesvol te worden!

Voor bedrijven

Adviesbureau van Mil werkt nauw samen met NTI zakelijk
Deze opleiding is ook opgenomen in het aanbod van NTI zakelijk.

(Bijna) ieder bedrijf heeft een website. Maar feit is dat niemand automatisch bij jouw website uit zal komen. En zelfs met de beste online marketing, naamsbekendheid en online vindbaarheid zien we veel (en ook bekende) bedrijven failliet gaan met als oorzaak dat ze geen online business konden realiseren. Of je nu een product of dienst aanbiedt, een webshop hebt of vacatures in moet vullen maakt niet uit. In alle gevallen zul je meerdere digitale technieken moeten beheersen en toepassen als je online business wilt realiseren.

Wij hebben benedenstaande 24 digitale technieken in 1 praktijkgerichte opleiding met 9 trainingsochtenden gegoten. De praktijkopdrachten van alle onderwerpen worden direct voor jouw  eigen bedrijf gedaan, zodat je op korte termijn  een gegarandeerd succesvol online marketingplan hebt ÉN online sales kunt realiseren.  Deze opleiding kan klassikaal gevolgd worden door jezelf of één van je medewerkers, maar kan ook incompany gegeven worden. 

Kosten € 3.551,- euro ex BTW (€ 4.297.– incl. BTW)
Kosten incompany training op aanvraag

Deze kennis wordt ook in e-learningvorm in onze Online Academy aangeboden.  https://adviesbureauvanmil.nl/online-academy/

  • Heb je online al een platform, maar heb je het gevoel dat het beter kan of dat er niks gebeurt? Dan is de kans erg groot dat jouw funnel geoptimaliseerd moet worden.
  • Voldoet jouw website wel aan de verwachtingen van een bezoeker/klant?
  • Is de route op de website logisch?

Hoe zorg je ervoor dat een (potentiële) klant in zijn klantreis bij jou uitkomt? En hoe voorkom je dat een klant later alsnog afhaakt?. Is customer journey mapping (methode om vanuit de klant te denken en de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen) ingevoerd?. Waar komt de klant het eerst met jouw organisatie/product of dienst in contact? Via social media, je website of door een e-mail? De verschillende touchpoints vormen het startpunt van de klantreis. Kun jij onderzoeken hoe de klant beweegt van bewustwording, naar oriëntatie, koop en uiteindelijk loyaliteit en waar loopt de klant gedurende deze journey
tegenaan?

Kun jij de conversie verhogen?

  • Je customer journey in kaart kunnen brengen en analyseren;
  • Inzicht hebben in de complete klantreis;
  • Weten hoe je de customer experience kunt verbeteren;
  • De juiste instrumenten kunnen inzetten om je klanten optimaal van dienst te zijn;
  • Hoe krijg je de juiste feedback van je klanten?

Elk bedrijf wil zijn klantenbestand laten groeien. Maar hoe doe je dat? Het antwoord: growth hacking. De marketeer van de toekomst gebruikt A/B-testen, website analytics en SEO om aan te sluiten bij de behoeften
van de klant. Maar hoe trek je nu echt nieuwe klanten aan?

  • Gebruikersdata kunnen analyseren en weten hoe je de klantervaring optimaliseert;
  • Bewust zijn van de user experience en je communicatie hierop aanpassen;
  • Unieke strategieën kunnen bedenken om nieuwe gebruikers aan te trekken;
  • Wat zijn de verwachtingen van je doelgroep en hoe benader je ze?

Wie komen op je website? En waar komen de bezoekers vandaan? Google Analytics geeft inzicht in alles wat zich op je site afspeelt. Maar wat betekenen die cijfers en hoe vertaal je ze naar meer conversies?

  • Weten hoe je Google Analytics inricht;
  • Weten hoe je met standaardrapportages moet werken;
  • Online campagnes kunnen optimaliseren;
  • In staat zijn mogelijkheden tot verbetering te signaleren aan de hand van analyses;
  • Hoe verlaag jij de bounce rate kortom hoe zorg je ervoor dat mensen niet wegklikken maar op je site blijven.

Google is met een marktaandeel van 90% wereldwijd de meest gebruikte zoekmachine. Een goede ranking in de zoekresultaten in Google kan daarom veel invloed hebben op het succes van jouw business. Maar hoe bereik je nu goede posities?

Hoe vergroot je je kans op een hogere positie in de natuurlijke, niet-gesponsorde zoekresultaten?

  • Actuele kennis op het gebied van zoekmachinemarketing;
  • Zoekwoordstrategieën;
  • Navigatiestructuur;
  • Spamdexing;
  • Internal linking;
  • External linking.

Met een paar trucjes in een tekst je site op nummer één zetten: die tijden zijn voorbij. Het draait om relevantie én om schrijven voor de lezer, niet voor de zoekmachine. Welke strategie wel werkt én wat je moet doen om vindbaar te blijven.

  • De principes van SEO-copywriting onder de knie hebben;
  • Website wordt beter gevonden dan ooit;
  • Weten hoe je meer links naar de site trekt;
  • Zelf een zoekwoordenanalyse uitvoeren;
  • Welke 3 SEO pijlers kun je inzetten om jouw teksten beter vindbaar te maken?
  • Juiste teksten schrijven / H1,H2 koppen / ook voor mobiel;
  • Kort maar krachtige teksten;
  • Tagging.

Merken schreeuwen online om aandacht. Hoe zorg jij ervoor dat je hier met jouw merk tussenuit springt? Ken jij de mogelijkheden van online advertising en kun je de behoeften en het surfgedrag van je doelgroep in kaart te brengen?

  • Weten wie je doelgroep is en hoe je doelgroep zich op het web beweegt en daardoor met je advertenties de juiste touchpoints raken in de customer journey;
  • Kennis van de verschillende advertentievormen en welke vorm het grootste effect heeft op kennis,  houding en gedrag van je doelgroep;
  • Weten hoe je je online campagnes moet meten en tussentijds kunt optimaliseren;
  • Wel of niet inkopen op bepaalde keywords;
  • Concurrenten analyse maken.

Zowel consumenten en adverteerders als exploitanten geven op dit moment de voorkeur aan video als advertentieformaat. Voor een consument is videocontent makkelijk te verwerken en adverteerders hebben
meer mogelijkheden om hun verhaal zo overtuigend mogelijk neer te zetten. Google Consumerbarometer rapporteerde dat 46% van de Nederlanders dagelijks online video’s bekijkt en 70% wekelijks. Bij Nederlanders onder de 45 jaar is dat zelfs 85%! Video versterkt de merkbeleving en vergroot storytelling.

  • Segmentatie en targeting zijn mogelijk op basis van interesses, engagement en aankoopintentie;
  • Meer bereik en minder waste dan traditionele media;
  • Video levert resultaat voor bereik, contactfrequentie, engagement met de content én conversies;
  • Makkelijk en gratis te maken;
  • Hoe maak je een goede video;
  • Productplacement ook in een video.

Gebruikers besteden een groot gedeelte van hun online gebruik op hun smartphones aan apps. Bedrijven en instanties erkennen dit en maken steeds meer gebruik van advertenties binnen specifieke applicaties, zodat ze de juiste doelgroep op het juiste moment kunnen bereiken. Deze advertenties kunnen worden geplaatst in mobiele social media applicaties die een specifiek evenement promoten en de promotie kan zich regionaal op een bepaalde doelgroep richten. Een van de redenen dat in-app adverteren zo succesvol is, is de beschikbaarheid aan informatieve context. Apps bieden meestal een scala aan data aan met veel bruikbare informatie over de potentiële klant, waardoor de advertenties passender en relevanter gemaakt kunnen worden. Het is reeds voor veel organisaties een succesvol nieuw verdienmodel geworden.

Het aantal mensen dat een smartphone bezit en gebruikt is nog steeds aan het toenemen. De laatste jaren zijn veel activiteiten bijna helemaal verschoven naar mobiel gebruik. Veel bedrijven ervaren hierdoor veel uitdagingen bij onder andere het bepalen van de strategie, de website en online activiteiten. Experts spreken zelfs van ‘het eerste mobiele tijdperk’. Naast het maken van een mobiele versie van je website is mobiel adverteren ook een belangrijke trend. Mobiel adverteren kan zowel voor de nationale als voor de internationale markt interessant zijn. Je kan bijvoorbeeld een social media campagne starten met mobiele gebruikers als doelgroep of een Google Adwords campagne opzetten voor mobiele zoekopdrachten.

Eén van de meest effectieve online marketingkanalen is Google Adwords. Adverteren op de meest populaire zoekmachine op het internet vergroot het bereik en dat kan een groot effect hebben op de transacties, bestellingen, inschrijvingen, omzet etc. Eén van de voordelen is dat je heel gericht kunt adverteren waardoor
je de juiste doelgroep kan bereiken wanneer ze daadwerkelijk op zoek zijn naar jouw product of dienst. Wil je meer bezoekers genereren voor je website? En sterke, doelgerichte Ads-campagnes opzetten? Effectieve advertenties, Google Ads of Ads-campagnes kunnen maken en bijbehorende zoekwoorden genereren. Met geavanceerde strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten verbeter je het succes van je Google Ads-campagnes. Dat levert je al snel meer websitebezoekers op.

  • Alle functionaliteiten Google Ads beheersen;
  • Zoekwoorden kunnen vertalen naar een effectieve Ads-campagne;
  • Locatietargeting;
  • Gedrags targeting.

Een account op bijvoorbeeld Linkedin of Facebook is zo aangemaakt. Maar dan? Is het voor jouw organisatie duidelijk waarom, hoe en voor wie je social media gebruikt? En wat komt er kijken bij het schrijven voor deze populaire kanalen? Het plaatsen van korte en bondige content die binnen enkele seconden de kern raakt en je achterban prikkelt, is lastiger dan het lijkt.

  • Beheersing van de verschillende schrijftechnieken voor social media;
  • Waaraan moet een tekst voldoen voor social media;
  • De do’s en don’ts van social media;
  • Hoe krijg je organisch meer volgers en likes;
  • Het belang van meerdere social media kanalen inzetten.

Kort, korter, kortst was lang het advies voor teksten op een website. Maar er is in de afgelopen jaren veel veranderd in het online lees- en kijkgedrag. Zo lezen we van mobiel en tablet, worden schermen beter en groeien er generaties op die een wereld zonder internet niet kennen.

  • Teksten kunnen schrijven voor het internet van nu en van morgen;
  • Kennis aan welke eisen effectieve webteksten moeten voldoen;
  • Het gebruik van intern doorlinken naar webteksten en de waarde van deze links;
  • Het verkrijgen van externe links;
  • Hoe laat je derden jouw teksten of geschreven artikelen delen.

Met e-mailmarketing kun je specifieke content naar een gesegmenteerd publiek sturen, inschrijvingen werven en de klanttevredenheid verhogen. Dat maakt e-mailmarketing bijzonder interessant. Hoe kun je e-mailadressen werven en succesvolle e-mailberichten creëren? Wat zijn de trends binnen e-mail en leert op welke wijze kun je de resultaten van e-mailmarketing meten.

  • Bekend zijn met de nieuwste trends binnen e-mailmarketing en deze effectief weten toe te passen;
  • Key performance indicatoren (KPI’s) voor e-mail kunnen bepalen voor je eigen organisatie;
  • Resultaten kunnen meten en daarmee e-mailberichten optimaliseren;
  • Succesvolle nieuwsbrieven versturen en e-mailmarketing kunnen integreren binnen je  bedrijf;
  • E-mailcampagnes kunnen managen, optimaliseren en segmenteren;
  • Het laten overgaan tot actie.

Welke e-commerce strategieën kun je volgen? Hoe ga je om met de bestaande afzetkanalen? En wat zijn de laatste ontwikkelingen in e-commerce? Hoe kun je e-commerce succesvol integreren in je organisatie

  • Op de hoogte zijn van de mogelijkheden van e-commerce;
  • De mogelijkheden van e-commerce vertalen naar concrete plannen voor je eigen organisatie;
  • E-commerceplan schrijven en implementeren;
  • Op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in e-commerce (volg je markt en de concurrentie);
  • Dropshipping wordt steeds populairder. Interessant voor jouw bedrijf?

Als merk wil je het liefst onderscheidende en unieke associaties oproepen bij jouw doelgroep. Je wilt laten zien wie je bent, waar je voor staat en wat juist jouw merk zo geschikt maakt.

  • Jouw merk/product of dienst sterk kunnen onderscheiden binnen de markt;
  • Online branding effectief inzetten en laten aansluiten op andere campagnes, zodat je maximaal effect realiseert bij beoogde doelgroepen;
  • Effectief de dialoog aan kunnen gaan met jouw doelgroep;
  • Pull-strategie kunnen toepassen;
  • Wat doe je we wel en juist niet om een goede branding neer te zetten?
  • Ben je up to date met de digitale kanalen, bijvoorbeeld Twitch en Zoom?

Weet jij hoe je marketing automation inzet om je conversie te verhogen? Je ontdekt welke middelen je in kunt zetten tijdens de kennismakingsfase van de klant, maar ook als deze zich al aan het oriënteren is, en zélfs nadat de klant is afgehaakt. Wil jij weten hoe je de klant helpt een keuze te maken voor jouw product of dienst?

Welke waarde ken jij toe aan een klik, een download of het achterlaten van contactgegevens? De ene actie suggereert een hogere koopintentie dan de andere. Ook moet je weten hoe je je leads in verschillende fases van de klantreis betrokken houdt en welke middelen je hebt om klanten die zijn afgehaakt alsnog te overtuigen zaken met je te doen.

  • Begrijpen hoe je leads kunt scoren en een lead scoring model op kunnen zetten voor je eigen bedrijf;
  • Het verband begrijpen tussen lead scoring, customer journey en marketing automation;
  • Bekend zijn met de kanalen en tools die je kunt gebruiken voor marketing automation;
  • De online conversie kunnen opkrikken door de klant in de verschillende fases van de klantreis betrokken te houden;
  • Klantgedrag kunnen beoordelen;
  • Automation marketing succesvol in je eigen organisatie kunnen implementeren.

Als marketeer weet je dat affiliate marketing de kans biedt om samen met partners meer bereik, leads en conversies te generen. Maar hoe kom jij in contact met potentiële partners, zoals social influencers of vergelijkingssites? En hoe stem jij commissies met hen af?

  • Weten wat affiliate marketing is en hoe je het effectief inzet in verschillende situaties;
  • Je kent de verschillende vergoedingsmodellen en weet welke voor jouw campagne het meest lucratief is;
  • Positie en het belang van affiliate marketing als onderdeel van de (online) marketingstrategie;
  • Hoe maak je het voor een publisher aantrekkelijk te kiezen om jouw bedrijf of diensten te promoten;
  • Hoe kies je de juiste affiliate partij.

Contentmarketing is een vitaal onderdeel en middel binnen de marketingmix en de marketingstrategie van organisaties. Het omvat de doordachte keuze van contentvormen en kanalen, zoals visuele storytelling met YouTube en Instagram.

  • Hoe beweeg je iemand er toe tot actie over te gaan;
  • Hoe beweeg je iemand jouw boodschap te delen;
  • Welke acties kun je het best inzetten?

Nog nooit was het genereren, analyseren en interpreteren van data zo belangrijk voor een effectief marketingbeleid. Steeds meer bedrijven nemen veel beslissingen op basis van data. Weet jouw bedrijf welke data belangrijk zijn en hoe je die kunt verzamelen, vastleggen, bewerken en vertalen?

  • Hoe kun je (big) data in je eigen organisatie inzetten;
  • Trends en ontwikkelingen rondom datamarketing opvolgen;
  • Weten hoe je met databronnen moet omgaan;
  • Informatie kunnen vertalen naar marketingcampagnes.

Display advertising is een van de meest populaire manieren om jouw business online te promoten. Deze banners, variërend van tekst promoties tot korte animaties of multimedia advertisement, kunnen via het Google netwerk op verschillende externe websites geplaatst worden. Afhankelijk van je strategie en doelgroep kunnen deze websites veel leads naar je website brengen, maar ze zijn ook uitermate geschikt voor branding doeleinden.

Display adverteren is een mooie toevoeging op je regulaire Adwords campagne: Je kunt door banners niet alleen aandacht en kliks voor je website genereren, maar ook het bewustzijn voor je merk verhogen en onder de aandacht brengen bij internetgebruikers, ook wanneer ze niet op de advertentie klikken.

  • Hoe omzeil je de ‘banner blindheid’;
  • Welke boodschap wel of niet;
  • Bannering gekoppeld aan de juiste boodschap;
  • Waar plaats je de banners of wil je deze geplaatst hebben.

Een microsite is een site of deel van een site, vaak met een eigen URL, die wordt gebruikt om een boodschap onder de aandacht te brengen bij een specifieke doelgroep. Deze (sub)site heeft doorgaans een afgeleid doel ten opzichte van de primaire website van een organisatie en richt zich op een specifiek onderwerp, thema of campagne. Voorbeelden zijn de introductie van een product of merk, de verkoop van een specifiek product, of het werven van personeel.

Marketing is het proces van het creëren en het leveren van waarde. Een variant hiervan is online marketing, deze variant vindt voornamelijk plaats op het internet. Over het algemeen blijft het einddoel van beide middelen hetzelfde, echter speelt die van online marketing af op een ander platform en worden er hierdoor andere hulpmiddelen ingezet.

Een strategisch online marketingplan is een hulpmiddel voor het toepassen van online marketing zodat een ondernemer in staat wordt gesteld om de specifieke wensen en behoeften te onderzoeken, analyseren, interpreteren en hierna te verwerken in zijn bedrijfsplan.

Een webshop, ookwel webwinkel genoemd, is een online winkel waar producten en/of diensten worden verkocht.

Willen starten met eigen webshop is één, maar wat komt hier nu allemaal bij kijken? In deze workshop van 4 dagdelen staat ‘learning by doing’ centraal. Aan de hand van een aantal best practices leer je in groepsverband de do’s and don’ts voor het hebben van een webshop.

In deze workshop wordt een beroep gedaan op de eerder opgedane kennis (zie onderdeel 1 t/m. 23) .

Voor werknemers/werkzoekenden

Adviesbureau van Mil werkt nauw samen met UWV
Adviesbureau van Mil werkt nauw samen met NTI zakelijk

Scholingssubsidies mogelijk via UWV ism NTI.

Wil jij 9 ochtenden door de TOP getraind worden in online Marketing EN online Sales? En dus zelf ook op zeer korte termijn een succesvolle  ONLINE marketing EN Sales expert worden

Onderzoek toont aan dat medewerkers die ook online producten en diensten kunnen verkopen of vacatures kunnen invullen 78% meer succesvol zijn in het behalen van hun targets!

De trainers voor deze opleiding zijn gekozen vanwege hun  exceptioneel trackrecord van meer dan 15 jaar in ONLINE sales/marketing/innovaties/ontwikkeling/ producten&diensten. 

Merk jij dat het steeds lastiger wordt om via de ‘gebruikelijke’ wegen je producten of diensten te verkopen of je vacatures in te vullen? 
En wil jij ook succesvol(ler) worden in online verkopen?

Kosten € 4.297,– euro incl. BTW  (€ 3.551,– ex BTW) 

Werkzoekenden met een WW-uitkering kunnen een scholingsbudget tot € 4.297,– euro hiervoor aanvragen. Daarbij krijgen zij ook de mogelijkheid gratis deel te nemen aan een extra trainingsdag hoe de inmiddels compleet gedigitaliseerde arbeidsmarkt anno 2023 werkt.

Deze kennis wordt ook in e-learningvorm in onze Online Academy aangeboden.  https://adviesbureauvanmil.nl/online-academy/

  • Heb je online al een platform, maar heb je het gevoel dat het beter kan of dat er niks gebeurt? Dan is de kans erg groot dat jouw funnel geoptimaliseerd moet worden.
  • Voldoet jouw website wel aan de verwachtingen van een bezoeker/klant?
  • Is de route op de website logisch?

Hoe zorg je ervoor dat een (potentiële) klant in zijn klantreis bij jou uitkomt? En hoe voorkom je dat een klant later alsnog afhaakt?. Is customer journey mapping (methode om vanuit de klant te denken en de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen) ingevoerd?. Waar komt de klant het eerst met jouw organisatie/product of dienst in contact? Via social media, je website of door een e-mail? De verschillende touchpoints vormen het startpunt van de klantreis. Kun jij onderzoeken hoe de klant beweegt van bewustwording, naar oriëntatie, koop en uiteindelijk loyaliteit en waar loopt de klant gedurende deze journey
tegenaan?

Kun jij de conversie verhogen?

  • Je customer journey in kaart kunnen brengen en analyseren;
  • Inzicht hebben in de complete klantreis;
  • Weten hoe je de customer experience kunt verbeteren;
  • De juiste instrumenten kunnen inzetten om je klanten optimaal van dienst te zijn;
  • Hoe krijg je de juiste feedback van je klanten?

Elk bedrijf wil zijn klantenbestand laten groeien. Maar hoe doe je dat? Het antwoord: growth hacking. De marketeer van de toekomst gebruikt A/B-testen, website analytics en SEO om aan te sluiten bij de behoeften
van de klant. Maar hoe trek je nu echt nieuwe klanten aan?

  • Gebruikersdata kunnen analyseren en weten hoe je de klantervaring optimaliseert;
  • Bewust zijn van de user experience en je communicatie hierop aanpassen;
  • Unieke strategieën kunnen bedenken om nieuwe gebruikers aan te trekken;
  • Wat zijn de verwachtingen van je doelgroep en hoe benader je ze?

Wie komen op je website? En waar komen de bezoekers vandaan? Google Analytics geeft inzicht in alles wat zich op je site afspeelt. Maar wat betekenen die cijfers en hoe vertaal je ze naar meer conversies?

  • Weten hoe je Google Analytics inricht;
  • Weten hoe je met standaardrapportages moet werken;
  • Online campagnes kunnen optimaliseren;
  • In staat zijn mogelijkheden tot verbetering te signaleren aan de hand van analyses;
  • Hoe verlaag jij de bounce rate kortom hoe zorg je ervoor dat mensen niet wegklikken maar op je site blijven.

Google is met een marktaandeel van 90% wereldwijd de meest gebruikte zoekmachine. Een goede ranking in de zoekresultaten in Google kan daarom veel invloed hebben op het succes van jouw business. Maar hoe bereik je nu goede posities?

Hoe vergroot je je kans op een hogere positie in de natuurlijke, niet-gesponsorde zoekresultaten?

  • Actuele kennis op het gebied van zoekmachinemarketing;
  • Zoekwoordstrategieën;
  • Navigatiestructuur;
  • Spamdexing;
  • Internal linking;
  • External linking.

Met een paar trucjes in een tekst je site op nummer één zetten: die tijden zijn voorbij. Het draait om relevantie én om schrijven voor de lezer, niet voor de zoekmachine. Welke strategie wel werkt én wat je moet doen om vindbaar te blijven.

  • De principes van SEO-copywriting onder de knie hebben;
  • Website wordt beter gevonden dan ooit;
  • Weten hoe je meer links naar de site trekt;
  • Zelf een zoekwoordenanalyse uitvoeren;
  • Welke 3 SEO pijlers kun je inzetten om jouw teksten beter vindbaar te maken?
  • Juiste teksten schrijven / H1,H2 koppen / ook voor mobiel;
  • Kort maar krachtige teksten;
  • Tagging.

Merken schreeuwen online om aandacht. Hoe zorg jij ervoor dat je hier met jouw merk tussenuit springt? Ken jij de mogelijkheden van online advertising en kun je de behoeften en het surfgedrag van je doelgroep in kaart te brengen?

  • Weten wie je doelgroep is en hoe je doelgroep zich op het web beweegt en daardoor met je advertenties de juiste touchpoints raken in de customer journey;
  • Kennis van de verschillende advertentievormen en welke vorm het grootste effect heeft op kennis,  houding en gedrag van je doelgroep;
  • Weten hoe je je online campagnes moet meten en tussentijds kunt optimaliseren;
  • Wel of niet inkopen op bepaalde keywords;
  • Concurrenten analyse maken.

Zowel consumenten en adverteerders als exploitanten geven op dit moment de voorkeur aan video als advertentieformaat. Voor een consument is videocontent makkelijk te verwerken en adverteerders hebben
meer mogelijkheden om hun verhaal zo overtuigend mogelijk neer te zetten. Google Consumerbarometer rapporteerde dat 46% van de Nederlanders dagelijks online video’s bekijkt en 70% wekelijks. Bij Nederlanders onder de 45 jaar is dat zelfs 85%! Video versterkt de merkbeleving en vergroot storytelling.

  • Segmentatie en targeting zijn mogelijk op basis van interesses, engagement en aankoopintentie;
  • Meer bereik en minder waste dan traditionele media;
  • Video levert resultaat voor bereik, contactfrequentie, engagement met de content én conversies;
  • Makkelijk en gratis te maken;
  • Hoe maak je een goede video;
  • Productplacement ook in een video.

Gebruikers besteden een groot gedeelte van hun online gebruik op hun smartphones aan apps. Bedrijven en instanties erkennen dit en maken steeds meer gebruik van advertenties binnen specifieke applicaties, zodat ze de juiste doelgroep op het juiste moment kunnen bereiken. Deze advertenties kunnen worden geplaatst in mobiele social media applicaties die een specifiek evenement promoten en de promotie kan zich regionaal op een bepaalde doelgroep richten. Een van de redenen dat in-app adverteren zo succesvol is, is de beschikbaarheid aan informatieve context. Apps bieden meestal een scala aan data aan met veel bruikbare informatie over de potentiële klant, waardoor de advertenties passender en relevanter gemaakt kunnen worden. Het is reeds voor veel organisaties een succesvol nieuw verdienmodel geworden.

Het aantal mensen dat een smartphone bezit en gebruikt is nog steeds aan het toenemen. De laatste jaren zijn veel activiteiten bijna helemaal verschoven naar mobiel gebruik. Veel bedrijven ervaren hierdoor veel uitdagingen bij onder andere het bepalen van de strategie, de website en online activiteiten. Experts spreken zelfs van ‘het eerste mobiele tijdperk’. Naast het maken van een mobiele versie van je website is mobiel adverteren ook een belangrijke trend. Mobiel adverteren kan zowel voor de nationale als voor de internationale markt interessant zijn. Je kan bijvoorbeeld een social media campagne starten met mobiele gebruikers als doelgroep of een Google Adwords campagne opzetten voor mobiele zoekopdrachten.

Eén van de meest effectieve online marketingkanalen is Google Adwords. Adverteren op de meest populaire zoekmachine op het internet vergroot het bereik en dat kan een groot effect hebben op de transacties, bestellingen, inschrijvingen, omzet etc. Eén van de voordelen is dat je heel gericht kunt adverteren waardoor
je de juiste doelgroep kan bereiken wanneer ze daadwerkelijk op zoek zijn naar jouw product of dienst. Wil je meer bezoekers genereren voor je website? En sterke, doelgerichte Ads-campagnes opzetten? Effectieve advertenties, Google Ads of Ads-campagnes kunnen maken en bijbehorende zoekwoorden genereren. Met geavanceerde strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten verbeter je het succes van je Google Ads-campagnes. Dat levert je al snel meer websitebezoekers op.

  • Alle functionaliteiten Google Ads beheersen;
  • Zoekwoorden kunnen vertalen naar een effectieve Ads-campagne;
  • Locatietargeting;
  • Gedrags targeting.

Een account op bijvoorbeeld Linkedin of Facebook is zo aangemaakt. Maar dan? Is het voor jouw organisatie duidelijk waarom, hoe en voor wie je social media gebruikt? En wat komt er kijken bij het schrijven voor deze populaire kanalen? Het plaatsen van korte en bondige content die binnen enkele seconden de kern raakt en je achterban prikkelt, is lastiger dan het lijkt.

  • Beheersing van de verschillende schrijftechnieken voor social media;
  • Waaraan moet een tekst voldoen voor social media;
  • De do’s en don’ts van social media;
  • Hoe krijg je organisch meer volgers en likes;
  • Het belang van meerdere social media kanalen inzetten.

Kort, korter, kortst was lang het advies voor teksten op een website. Maar er is in de afgelopen jaren veel veranderd in het online lees- en kijkgedrag. Zo lezen we van mobiel en tablet, worden schermen beter en groeien er generaties op die een wereld zonder internet niet kennen.

  • Teksten kunnen schrijven voor het internet van nu en van morgen;
  • Kennis aan welke eisen effectieve webteksten moeten voldoen;
  • Het gebruik van intern doorlinken naar webteksten en de waarde van deze links;
  • Het verkrijgen van externe links;
  • Hoe laat je derden jouw teksten of geschreven artikelen delen.

Met e-mailmarketing kun je specifieke content naar een gesegmenteerd publiek sturen, inschrijvingen werven en de klanttevredenheid verhogen. Dat maakt e-mailmarketing bijzonder interessant. Hoe kun je e-mailadressen werven en succesvolle e-mailberichten creëren? Wat zijn de trends binnen e-mail en leert op welke wijze kun je de resultaten van e-mailmarketing meten.

  • Bekend zijn met de nieuwste trends binnen e-mailmarketing en deze effectief weten toe te passen;
  • Key performance indicatoren (KPI’s) voor e-mail kunnen bepalen voor je eigen organisatie;
  • Resultaten kunnen meten en daarmee e-mailberichten optimaliseren;
  • Succesvolle nieuwsbrieven versturen en e-mailmarketing kunnen integreren binnen je  bedrijf;
  • E-mailcampagnes kunnen managen, optimaliseren en segmenteren;
  • Het laten overgaan tot actie.

Welke e-commerce strategieën kun je volgen? Hoe ga je om met de bestaande afzetkanalen? En wat zijn de laatste ontwikkelingen in e-commerce? Hoe kun je e-commerce succesvol integreren in je organisatie

  • Op de hoogte zijn van de mogelijkheden van e-commerce;
  • De mogelijkheden van e-commerce vertalen naar concrete plannen voor je eigen organisatie;
  • E-commerceplan schrijven en implementeren;
  • Op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in e-commerce (volg je markt en de concurrentie);
  • Dropshipping wordt steeds populairder. Interessant voor jouw bedrijf?

Als merk wil je het liefst onderscheidende en unieke associaties oproepen bij jouw doelgroep. Je wilt laten zien wie je bent, waar je voor staat en wat juist jouw merk zo geschikt maakt.

  • Jouw merk/product of dienst sterk kunnen onderscheiden binnen de markt;
  • Online branding effectief inzetten en laten aansluiten op andere campagnes, zodat je maximaal effect realiseert bij beoogde doelgroepen;
  • Effectief de dialoog aan kunnen gaan met jouw doelgroep;
  • Pull-strategie kunnen toepassen;
  • Wat doe je we wel en juist niet om een goede branding neer te zetten?
  • Ben je up to date met de digitale kanalen, bijvoorbeeld Twitch en Zoom?

Weet jij hoe je marketing automation inzet om je conversie te verhogen? Je ontdekt welke middelen je in kunt zetten tijdens de kennismakingsfase van de klant, maar ook als deze zich al aan het oriënteren is, en zélfs nadat de klant is afgehaakt. Wil jij weten hoe je de klant helpt een keuze te maken voor jouw product of dienst?

Welke waarde ken jij toe aan een klik, een download of het achterlaten van contactgegevens? De ene actie suggereert een hogere koopintentie dan de andere. Ook moet je weten hoe je je leads in verschillende fases van de klantreis betrokken houdt en welke middelen je hebt om klanten die zijn afgehaakt alsnog te overtuigen zaken met je te doen.

  • Begrijpen hoe je leads kunt scoren en een lead scoring model op kunnen zetten voor je eigen bedrijf;
  • Het verband begrijpen tussen lead scoring, customer journey en marketing automation;
  • Bekend zijn met de kanalen en tools die je kunt gebruiken voor marketing automation;
  • De online conversie kunnen opkrikken door de klant in de verschillende fases van de klantreis betrokken te houden;
  • Klantgedrag kunnen beoordelen;
  • Automation marketing succesvol in je eigen organisatie kunnen implementeren.

Als marketeer weet je dat affiliate marketing de kans biedt om samen met partners meer bereik, leads en conversies te generen. Maar hoe kom jij in contact met potentiële partners, zoals social influencers of vergelijkingssites? En hoe stem jij commissies met hen af?

  • Weten wat affiliate marketing is en hoe je het effectief inzet in verschillende situaties;
  • Je kent de verschillende vergoedingsmodellen en weet welke voor jouw campagne het meest lucratief is;
  • Positie en het belang van affiliate marketing als onderdeel van de (online) marketingstrategie;
  • Hoe maak je het voor een publisher aantrekkelijk te kiezen om jouw bedrijf of diensten te promoten;
  • Hoe kies je de juiste affiliate partij.

Contentmarketing is een vitaal onderdeel en middel binnen de marketingmix en de marketingstrategie van organisaties. Het omvat de doordachte keuze van contentvormen en kanalen, zoals visuele storytelling met YouTube en Instagram.

  • Hoe beweeg je iemand er toe tot actie over te gaan;
  • Hoe beweeg je iemand jouw boodschap te delen;
  • Welke acties kun je het best inzetten?

Nog nooit was het genereren, analyseren en interpreteren van data zo belangrijk voor een effectief marketingbeleid. Steeds meer bedrijven nemen veel beslissingen op basis van data. Weet jouw bedrijf welke data belangrijk zijn en hoe je die kunt verzamelen, vastleggen, bewerken en vertalen?

  • Hoe kun je (big) data in je eigen organisatie inzetten;
  • Trends en ontwikkelingen rondom datamarketing opvolgen;
  • Weten hoe je met databronnen moet omgaan;
  • Informatie kunnen vertalen naar marketingcampagnes.

Display advertising is een van de meest populaire manieren om jouw business online te promoten. Deze banners, variërend van tekst promoties tot korte animaties of multimedia advertisement, kunnen via het Google netwerk op verschillende externe websites geplaatst worden. Afhankelijk van je strategie en doelgroep kunnen deze websites veel leads naar je website brengen, maar ze zijn ook uitermate geschikt voor branding doeleinden.

Display adverteren is een mooie toevoeging op je regulaire Adwords campagne: Je kunt door banners niet alleen aandacht en kliks voor je website genereren, maar ook het bewustzijn voor je merk verhogen en onder de aandacht brengen bij internetgebruikers, ook wanneer ze niet op de advertentie klikken.

  • Hoe omzeil je de ‘banner blindheid’;
  • Welke boodschap wel of niet;
  • Bannering gekoppeld aan de juiste boodschap;
  • Waar plaats je de banners of wil je deze geplaatst hebben.

Een microsite is een site of deel van een site, vaak met een eigen URL, die wordt gebruikt om een boodschap onder de aandacht te brengen bij een specifieke doelgroep. Deze (sub)site heeft doorgaans een afgeleid doel ten opzichte van de primaire website van een organisatie en richt zich op een specifiek onderwerp, thema of campagne. Voorbeelden zijn de introductie van een product of merk, de verkoop van een specifiek product, of het werven van personeel.

Marketing is het proces van het creëren en het leveren van waarde. Een variant hiervan is online marketing, deze variant vindt voornamelijk plaats op het internet. Over het algemeen blijft het einddoel van beide middelen hetzelfde, echter speelt die van online marketing af op een ander platform en worden er hierdoor andere hulpmiddelen ingezet.

Een strategisch online marketingplan is een hulpmiddel voor het toepassen van online marketing zodat een ondernemer in staat wordt gesteld om de specifieke wensen en behoeften te onderzoeken, analyseren, interpreteren en hierna te verwerken in zijn bedrijfsplan.

Een webshop, ookwel webwinkel genoemd, is een online winkel waar producten en/of diensten worden verkocht.

Willen starten met eigen webshop is één, maar wat komt hier nu allemaal bij kijken? In deze workshop van 4 dagdelen staat ‘learning by doing’ centraal. Aan de hand van een aantal best practices leer je in groepsverband de do’s and don’ts voor het hebben van een webshop.

In deze workshop wordt een beroep gedaan op de eerder opgedane kennis (zie onderdeel 1 t/m. 23) .

Wij kunnen deze garantie bieden omdat deze kennis bij elkaar is gebracht door de top van Nederland. De trainers voor deze opleiding zijn gekozen vanwege hun exceptioneel trackrecord van meer dan 15 jaar in ONLINE sales / marketing / innovatie / ontwikkeling / producten & diensten.

Karin van Mil eigenaar @ Adviesbureau van Mil
  • Na jaren bij McKinsey&Company gewerkt te hebben in 2009 eigen consultancy bureau in Nederland opgericht.
  • Wij ontwikkelen en initiëren sinds 2014 trainingen en projecten. Met name voor en met grotere partijen. UWV,  Provincie Limburg, en MKB Sectorplan.
  • Maatwerk vanuit de behoefte van alle belanghebbende partijden . O.a. 
    ✓ 15 projecten 
        Social business/ digitale
        technieken
    ✓ 7 projecten 45+ en 50+
        digitale arbeidsmarkt
    ✓ 3 recruiter projecten
    ✓ 5 online/digital
        professional projecten
  • Iedereen heeft toegang tot dezelfde gratis technieken, middelen en kennis online. Waarom wordt de één wel succesvol en de ander niet?
  • Wij weten waarom en dragen deze kennis over.
Ron Emmerink trainer @ Adviesbureau van Mil
  • Gewerkt voor diverse grote (multi) nationals en met zijn online expertise miljoenenomzetten extra gerealiseerd.
  • Als consultant vele jaren MKB bedrijven geadviseerd/ondersteund met implementatie online sales. Gemiddeld 45% meer sales en 65% meer herhalingsaankopen.
  • Als hobby en sportfanaat nieuws platform in 2017 begonnen. Inmiddels de leidende website op dit gebied (bijna een miljoen bezoekers per maand en ruim 60.000 volgers).
  • Contenwriter voor RTL Nieuws en AD.nl
Emiel Schiphorst trainer @ Adviesbureau van Mil
  • Publiceerde het succesvolle boek Productmanagement (inmiddels 4e druk) bij Pearson. De inhoud focust op nieuwe productinnovaties met o.a. cases van Heineken BeerTender® en een startup onderneming.
  • Studeerde aan Nyenrode en Insead en implementeerde zeer succesvol e-commerce bij diverse (multi)nationals.
  • Combineert zeer succesvol business, nieuwe media, innovatie en financiën.
  • Gekwalificeerd examinator NIMA DIgital, Consumer and E-marketing, Member of the NIMA A Board.
Sebastiaan Vondenhoff trainer @ Adviesbureau van Mil
  • OpenCart en WordPress gebruiker van het eerste uur: Wist je dat 70 miljoen e-commerce winkels op WordPress draaien?
  • In diverse (multi) nationals Online Learning, Innovation and Development geïmplementeerd.
  • Ondersteunt/adviseert/helpt reeds vele jaren MKB bedrijven en zzp’ers met hun websites, webshops en elektronische leeromgevingen, met enorme omzetgroeimogelijkheden.
  • Met zijn expertise in het ontwikkelen van multimedia ontwikkelt hij games, e-learning, 3D animaties en virtual reality voor diverse zakelijke toepassingen.

Verbinden van mensen door kennis

Adviesbureau Van Mil Wij brengt vraag en aanbod op de Limburgse arbeidsmarkt op innovatieve en efficiënte wijze bij elkaar

Missie

Wij brengen vraag en aanbod op de Limburgse arbeidsmarkt op innovatieve en efficiënte wijze bij elkaar en leveren zo een maximale bijdrage aan de continuïteit en strategische doelstellingen van bedrijven en mensen die in Limburg wonen. Met als doel dat zoveel mogelijk mensen uit Limburg een (goede) baan krijgen en kinderen en kleinkinderen ook in Limburg blijven wonen.

Visie Adviesbureau van Mil

Visie

De discrepantie tussen vraag en aanbod op de Limburgse arbeidsmarkt is enorm. Bedrijven krijgen hun vacatures steeds lastiger ingevuld, terwijl anderzijds een enorme groep zeer gemotiveerde mensen aan de kant staat. Hierdoor dreigt Limburg veel van haar opgebouwde professionele kennis, ervaring en talent te verliezen. Kennis waarop door de overheid en de mensen zelf duur is geïnvesteerd en dus kapitaalsvernietiging en verzwakking van de Limburgse economie en concurrentiekracht. Kennis en ervaring die moeizaam is opgebouwd en die door een werkloosheidsperiode (en mogelijke bijstand) waardeloos wordt wanneer de werkzoekende niet bij de tijd blijft. Talenten die door de jaren heen ontwikkeld zijn, maar die verschrompelen doordat er geen appèl op gedaan wordt. Dit veroorzaakt enorme financiële, menselijke en maatschappelijke kapitaal-
vernietiging in Limburg.

Strategie klembord

Strategie

Na jaren marktonderzoek en -analyse weten we hoe we deze discrepantie kunnen verminderen en hebben diverse innovatie arbeidsmarktprojecten specifiek voor Limburg ontwikkeld en zeer succesvol uitgerold. Dit in samenwerking met Provincie Limburg en samenwerkings-partners, UWV, maar vooral met vele honderden werkgevers en werknemers. Ook de komende jaren zullen we onze expertise inzetten om mensen marktgericht op te leiden, zodat meer werkgevers en werknemers in Limburg nader tot elkaar komen.

Onze statistieken

Cijfers zeggen genoeg

Hoge conversie

Unieke projecten en mogelijkheden waarmee meer dan 75% van de deelnemers binnen 6 maanden weer een (top) baan krijgt en meer dan 95% binnen een jaar.

Voor de lange termijn

Gemiddeld krijgen 2 deelnemers per week een nieuwe goede baan. Meer dan 300 deelnemers kregen de afgelopen 3 jaar een goede baan van minimaal 6 maanden, waarvan 80% nu nog diezelfde baan heeft.

Beste van de klas

Provincie Limburg: in 2015 t/m. 2019 de beste resultaten behaald van alle arbeidsmarktprojecten.

Struisvogel
Video afspelen

Eye opener

Pijl

Eye opener

Struisvogel
Video afspelen
Testimonials

Dit zeggen onze deelnemers

Interessante bijeenkomsten en goede hulp

Rated 5,0 out of 5
oktober 11, 2022

De inhoud van de bijeenkomsten was erg boeiend.

Zeker voor iemand zoals ik, die vooraf weinig kennis had van marketing, viel er veel te ontdekken tijdens de lessen.

Verder kreeg ik een fijn en welkom gevoel door Karin.

Als er vragen waren kon ik altijd bij haar terecht, ze heeft altijd goede hulp en informatie geboden.

Jenny
Verified

Duidelijk overzicht van het moderne marketinglandschap

Rated 4,0 out of 5
augustus 31, 2022

De ervaren docenten nemen je in vogelvlucht mee door het moderne marketinglandschap, gebaseerd op praktijkervaring en heldere voorbeelden.

Mark
Verified

Heel waardevolle opleiding!

Rated 5,0 out of 5
maart 23, 2022

Na enkele afwijzingen met solliciteren met als reden “te weinig ervaring op het gebied van Online Marketing” kwam deze opleiding op het juiste moment op mijn pad. Tijdens de opleiding veel kennis mogen opdoen van alle facetten van online marketing. Goede handvaten gekregen hoe deze zelf toe te passen d.m.v. praktijkgerichte opdrachten. Inspirerende docenten met elk hun specialisme. Die leuke baan kwam daarna al snel op mijn pad!

Michelle Vluggen
Verified

Inspirerende opleiding met sterke jobkans!

Rated 5,0 out of 5
maart 23, 2022

In september 2021 ben ik begonnen met de opleiding Online/Digital Professionals bij Adviesbureau Van Mil. Wat een schat aan informatie heb ik geleerd, maar ook de trainers waren zeer sterk en inspirerend. Nog voor het einde van mijn opleiding wist ik een baan te vinden bij Universiteit Maastricht, en tot die tijd werd ik wekelijks gebeld door recruiters met aanbiedingen. De opleiding heeft ervoor gezorgd dat ik een nieuwe stap heb kunnen nemen in mijn carrière, en daar ben ik heel dankbaar voor.

Bas van der Wal
Verified

Veel geleerd, interessant en praktisch.

Rated 5,0 out of 5
maart 11, 2022

De training heeft niet alleen diepgang, het geleerde is ook meteen in de praktijk toepasbaar. Ik heb veel geleerd over de “nieuwe” manier van werken, het internet en de mogelijkheden die de social media kanalen bieden. Niet alleen de do’s, net zo interessant zijn ook de dont’s. Daarbij biedt online marketing zo veel mogelijkheden waar de enthousiaste trainers je graag meer over vertellen.

Ik vind de training een echte aanrader, zeker wanneer je je eigen bedrijf wilt beginnen…..

Ik wil mijn dank uitspreken aan de trainers en mede cursisten en in het bijzonder aan Karin van Mil. Het was een drukke, enerverende en inspirerende tijd.

Huub Grooten
Verified

Een echte aanrader!

Rated 5,0 out of 5
maart 11, 2022

Het volgen van de opleiding Online Marketing en Online Sales heeft mijn aanwezige kennis op het gebied van Sales en klantcommunicatie zowel verdiept als verbreed. De klassikale lessen waren ontzettend zinvol en leuk, mede doordat de trainers er voor zorgden dat er voldoende praktijk aan de orde kwam. De diverse groep aan medecursisten, met ieder hun eigen inbreng en kennis hebben zeker bijgedragen aan de verrijking van mijn online marketing kennis.

Katinka
Verified

Doorslaggevende training, grijp je kans!

Rated 5,0 out of 5
maart 11, 2022

‘Wie had dat gedacht: van personal trainer in huis, naar sporten voor de buis’ (Telfort allles-in-1 reclame). Dit beschrijft de toestand van mijn carrière als docent in de cultuursector voordat ik de kans kreeg om dit traject te volgen. Ondanks een pittige omscholing bedrijfskunde, lukte het jaren lang niet om een overstap naar een nieuwe loopbaan te maken, zelfs niet met de hulp van verschillende ‘loopbaanadviseurs.’ Dankzij Online/Digital professionals, lukte het binnen 2 maanden om in deze toestand verandering te brengen. De expertise van Karin van Mil op het gebied van recruitment in combinatie met het opdoen van de allernieuwste kennis op het gebied van online marketing door uitstekende trainers, gaf hierin de doorslag. Online/digital Professionals is authentiek, effectief en vooral onderscheidend. Door deel te mogen nemen, kwam ik los van het kaf en bevond ik mij eindelijk tussen het koren. In de nieuwe baan die ik hierdoor heb gevonden, kan ik de eindelijk de vruchten plukken. Niet twijfelen, grijp je kans!

Paul Gisberts
Verified

Wederom top getraind ?

Rated 4,0 out of 5
juli 4, 2021

Karin van Mil van Adviesbureau van Mil doet het elke keer weer! Wederom een opleiding van jou gevolgd en succesvol afgerond. Je neemt telkens goeie experts aan die de opleiding van kwalitatief hoog niveau voorzien. Dit in combinatie met het interessante lesprogramma zorgen ervoor dat elke kandidaat weer up to date is. Chapeau!

K.D.
Verified

Van theorie naar praktijk

Rated 5,0 out of 5
juli 4, 2021

Haar eigen ervaring als recruiter zorgen dat Karin de vraag van de markt weet te koppelen aan de juiste kandidaten, of het nu voor een 45-plus traject is of een verkorte hbo-opleiding online marketing/sales professional. Samen met experts verzorgt ze een intensief traject vol actuele kennis, om kandidaten snel op een hoger niveau te krijgen. Een van de items die de online marketing opleiding bijzonder maken is dat je de kennis – samen met teamgenoten – direct in de praktijk kunt brengen voor een bedrijf. Je leert van elkaar en het strategisch online marketingplan kan direct in de praktijk worden gebracht. Een win-win situatie voor kandidaten en bedrijf. Dank ook voor de fijne persoonlijke contacten.

Ingrid
Verified

Ook voor de ervaren marketeer een welkome update

Rated 4,0 out of 5
juni 17, 2021

Deze training geeft een goede en praktische update van actuele ontwikkelingen op het gebied van digital marketing, ​maar ook van online sales. Als ervaren marketeer geeft dit je digitale kennis weer een boost en ​de overgang van offline naar online wordt ook theoretisch goed ondersteund. De interactie met medestudenten en de praktijkvoorbeelden van de docenten zijn een grote meerwaarde.

Ko
Verified

Zeer waardevolle opleiding!

Rated 5,0 out of 5
juni 17, 2021

Afgelopen maanden een ontzettend interessante en waardevolle opleiding gevolgd; Online Marketing ÉN Online Sales!

Een absolute aanrader voor een ieder die zich wil laten bijscholen/omscholen tot online marketing en/of online sales professional of voor zichzelf of zijn werkgever echt online verkoop wil realiseren!

Rob
Verified

Goede en prettige klassikale top Training

Rated 5,0 out of 5
juni 16, 2021

Een interessante en zeer leerzame en op de praktijk gerichte Training met een zeer fijne enthousiaste en leergierige groep mogen volgen. Feitelijk voor mij een praktisch verdieping op het hedendaagse Online Digital marketing vraagstuk. Echt gewoon Top.

Marco V.
Verified

Zeer leerzaam en zeer interessant

Rated 5,0 out of 5
juni 16, 2021

Onlangs de opleiding online Marketing & Sales Professional gevolgd via Adviesbureau Van Mil. In 10 weken en middels 10 praktijklessen (op locatie in Sittard/Geleen) heb ik samen met zo’n 20 anderen de cursus gevolgd. Een bont gezelschap van onder andere salesmensen, marketing mensen, ex ceo’s en (aanstaand) zelfstandigen ging vol enthousiasme aan de slag. De praktijklessen werden wekelijks door experts in hun eigen vakgebied verzorgd en waren uitstekend te volgen. Iedere les bevatte 1 of 2 ​praktijkopdrachten ​voor bestaande bedrijven en start-ups die al tijdens die les (in groepsverband) moesten worden uitgevoerd (en later thuis afgemaakt). ​Tevens leer je hoe een Online Marketingplan te maken, dat wordt afgesloten met een erkend HBO diploma van samenwerkingspartner NTI. Gaandeweg en door het maken van de opdrachten in de praktijklessen vielen de puzzelstukjes in elkaar. Alles heeft met elkaar te maken en is later bruikbaar in het plan.

De opleiding bevat veel onderwerpen en is daarom voor mijn gevoel meer generalistisch dan specifiek. Gedurende de opleiding wordt je ook geacht ​je theoretisch goed te verdiepen in de overgang van offline naar online. Dat, naast de praktijklessen en de daaruit voortvloeiende opdrachten in combinatie met het zoeken naar een baan én het maken van een online marketingplan maakt deze opleiding tot een pittige. Het vraagt veel tijd en discipline. Als je die echter wil investeren, dan heb je een uitstekende basis / verbreding in de wereld van de online sales en marketing.

Armand
Verified

Absoluut een aanrader!

Rated 5,0 out of 5
december 9, 2020

Ik heb deze opleiding gekozen omdat ik een eigen bedrijf wilde starten dat ook snel winstgevend zou moeten zijn. 

Online marketing en sales klassikaal leren heeft als grote voordeel dat de dynamische uitwisseling in de klas ervoor zorgt dat ​er vanuit veel invalshoeken gekeken wordt naar ieder onderwerp. De een had meer ervaring in bijv. customer journey, de ander in content, maar ook een goede aftersales kan veel opleveren hebben we gezien. Een klas vol leergierige professionals met verschillende achtergronden en ervaringen uit het werkveld. Deze interactieve lessen worden gegeven door ​zeer ervaren en succesvolle experts. Met hen ga je aan de slag en leer je het online marketing & sales speelveld kennen. Met een persoonlijke aanpak en direct op eigen bedrijf toepasbare cases, oefeningen en huiswerkopdrachten weten de docenten de theorie tot leven te brengen en ​heb je na 10 weken reeds heel veel in je eigen bedrijf geïmplementeerd èn heb je een gegarandeerd succesvol online marketingplan. 

Deze opleiding heeft er zeker toe bijgedragen dat ik een professionele, snelle start kon maken met mijn eigen bedrijf. Absoluut een aanrader!

MB

MB
Verified

Perfecte training voor een bijscholing op online marketing & sales gebied. Mede door de kennis van de trainers alsook de praktijk casus!

Rated 5,0 out of 5
december 8, 2020

Dit digital marketing project heeft mij een enorme boost gegeven op het gebied van online marketing.

Ikzelf heb heel veel ervaring in de offline marketing wereld, maar miste net die aansluiting om ook in de online marketing goed mijn weg te vinden. De training was hier ideaal voor.

Vooral de kennis en kunde van de trainers waren een echte toevoeging. Hierdoor kregen we ontzettend veel praktijk voorbeelden, waardoor alles een stuk duidelijker werd.

Ook vond ik de praktijk opdracht echt heel fijn. Wat we in de trainingen behandelden konden we direct toepassen in de praktijk.

Wanneer iemand bijscholing op het online marketing (& sales) vlak zoekt en graag willen sparren met erkende trainers, dan is deze training absoluut geschikt.

K
Verified

SEO cursus echte aanrader

Rated 5,0 out of 5
juni 19, 2023

Zeer praktische en waardevolle kennis geleerd. Met name het SEO sales gedeelte is ongelofelijk . Ik kon het ook echt binnen 20 uur toepassen en kreeg binnen een week al meer bezoekers op mijn webshop en meer omzet.

Pascal

Leerzame opleiding Online Marketing @ Online Sales

Rated 5,0 out of 5
juni 19, 2023

De opleiding Online Marketing en Online Sales volg ik met veel plezier en interesse. Ik heb veel (bij)geleerd. Een aanrader.

Lucien Beckers

Mooie baan gekregen door deze bijscholing

Rated 5,0 out of 5
december 9, 2020

Ik werd iedere keer afgewezen op online marketeer functies vanwege te weinig ervaring op online gebied.

Door deze bijscholing, mede betaald door UWV, kreeg ik direct meerdere gesprekken en kon ik bij zelfs 2 bedrijven beginnen.

Het was een enorm leerzame training en ik zie echt het verschil dat ik nu ook kan maken in mijn werk.

M
Verified

Praktijkgericht traject met de juiste know how van de trainers op online marketing en sales gebied

Rated 5,0 out of 5
december 8, 2020

Als een echte doener sprak mij het praktijkgerichte traject enorm aan. Niet veel theorie tijdens de les, maar echt de praktijk beoefenen. Daar leer je het meeste van. De twee trainers zijn echte experts op hun vakgebied en weten hun ervaring goed over te brengen.

Als ondernemer wilde ik mijn bedrijf graag een boost geven. Meer sales, online beter vindbaar, meer bezoekers naar mijn website trekken en de website SEO proof maken. We hebben de tools gekregen om dit te realiseren en nog vele andere zaken. Daarbij kon ik direct alle opdrachten voor mijn eigen bedrijf doen https://www.coumansfotografie.com.

De know how van de trainers op online marketing en sales gebied tijdens het traject, geeft een sterke basis om mee verder te gaan. Zeker als je als je al enige marketing en/of sales ervaring hebt.

Angelique Huynen-Coumans
Verified

Praktische opleiding, zowel kennis vergaren als écht aan de slag als online professional

Rated 5,0 out of 5
december 8, 2020

Mocht je de kans krijgen deze opleiding te volgen, grijp deze dan!

Veel kennisoverdracht door échte professionals in het vakgebied.

Zelfstudie moet je veelal in eigen tijd doen en is best een flinke kluif, maar wel zeer interessant.

De trainers geven ook zeker gehoor aan persoonlijke behoefte en het samen werken met de andere cursisten geeft je een brede kijk op de materie.

IG
Verified

Locaties & Contact

Contactgegevens Adviesbureau van Mil

    Cliënten & partners

    Scroll naar boven